Key Account Manager till Expressen
Key Account Manager till Expressen
Expressen har sedan starten år 1944 levererat klassisk kvällstidningsjournalistik med bred bevakning av nyheter, nöje och sport. Vi är i dag ett mediehus med verksamheter i alla mediekanaler och under året har Expressen gång på gång slagit nya publikrekord. Det uttalade målet att bli störst i alla mediekanaler genomsyrar hela organisationen och Expressens säljorganisation var nyligen uppmärksammad på StockholmMediaWeek då vi fick utmärkelsen ”Årets Säljorganisation”.
Key Account Manager (KAM) tillhör varumärkesorganisationen och kommer att rapportera till Säljchef för KAM teamet. Uppdragets huvudsakliga syfte handlar om att utveckla affären för dedikerade kunder för Expressen och Bonnier News Sales totalt.
Tjänsten
Att vara KAM på Expressen innebär ett helhetsfokus på samtliga satsningar inom Tv, Desktop, Tablet, Mobil samt huvudtidning/magasin. Du är ansvarig för egen individuell försäljningsbudget och för gemensamt gruppmål mot försäljningsbudget. I ditt ansvarsområde ingår att utveckla kundaffären och intäkterna och representera Expressen mot marknaden. Du säljer kundnyttan med alla Expressens kanaler till våra annonsörer och säkerställer intäkter inom Bonniers News kanaler. Du kommer att vara ett bollplank för kunder på hög strategisk nivå och du arbetar proaktivt med alla kanaler.
Kompetens, erfarenhet och bakgrund
Du har dokumenterat mycket goda säljresultat under en längre period och du har god förståelse för kommunikations- och varumärkesfrågor samt gedigen digital kompetens och erfarenhet. Du konsumerar alla typer av medier och du har ett gott kontaktnät både på mediabyråsidan och kundsidan. Att vara entreprenöriell och brinna för kundens affär är mycket viktigt för att lyckas i tjänsten.
Personlighet
Du besitter både affärssinne och hög drivkraft samt kombinerar bägge dessa egenskaper. Du är orädd, idéstark, nyfiken, lösningsorienterad, kan planera och strukturera utifrån dina idéer samt samordna resurser och genomföra med hög kvalitet och lönsamhet. Du har en stor vilja av att driva den digitala utvecklingen. Att ha en god retorisk förmåga, vara en lagspelare, vara driven, ambitiös och engagerad samt ha ett mycket gott affärssinne i kombination med en strategisk förmåga, är viktigt för att lyckas i denna roll. Självklart är du mycket resultatinriktad.
För ytterligare information om denna roll kontakta Sense Talents, Lotta Romney e-post: lotta.romney@sensetalents.se. Välkommen med din ansökan!