Teamassistent till East Capital Explorer
Teamassistent till East Capital Explorer
East Capital Explorer är ett svenskt investmentbolag med exponering mot östeuropeiska bolag som bedöms ha hög potential för tillväxt och/eller kassaflöde. Bolaget investerar främst i private equity och fastigheter i Baltikum, Ryssland och på Balkan. Vi är fyra medarbetare som delar kontor med East Capital i centrala Stockholm.
Teamassistenten är en central funktion som står för hög kvalitet gällande koordinering och service i en professionell, dynamisk och internationell miljö.
Arbetsbeskrivning: Som teamassistent koordinerar och samordnar du interna och externa möten, resor och styrelsemöten samt arbetar med koordinering, redigering samt korrekturläsning och layoutgranskning av rapporter och presentationer. Du ansvarar även för informationsuppdatering på webben och säkerställer att nyheter och pressmeddelanden kommer ut i rätt kanaler till rätt mottagare under given tidsram. I tjänsten ingår vidare att planera och koordinera olika events som t ex årsstämman. Rollen är bred och innefattar generell support och nära samarbete med bolagets ledande befattningshavare men även att upprätta och behålla goda relationer med leverantörer, kollegor och samarbetspartners. Tjänsten ställer krav på hög flexibilitet med ibland kort framförhållning och från tid till annan hög arbetsbelastning.
Personliga egenskaper: I denna roll krävs god koordinerings-, planerings- och prioriteringsförmåga och vana att arbeta självständigt och med flera uppgifter parallellt. Det är viktigt att du kan lyfta blicken och samtidigt ha öga för detaljer. Du är noggrann, strukturerad och ordningsam och har en god språklig förmåga på engelska och svenska. Vi är ett slimmat team där alla bidrar, levererar och samarbetar. Som person är du actionorienterad, orädd, van att lösa problem och att ge god service.
Tidigare erfarenhet och kompetenskrav: Vi tror att du har två till fem års erfarenhet av assistentarbete där det ställts höga krav på förmåga att koordinera och hantera parallella uppgifter. Du har goda kunskaper i Officeprogrammen och har du dessutom erfarenhet i InDesign är det ett plus. För denna tjänst krävs att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning före årsskiftet.
Vill du arbeta i ett dynamiskt och internationellt team med varierande, roliga och utmanande administrativa uppgifter kan detta vara rätt för dig. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och CV genom nedanstående länk snarast möjligt, dock senast den 6 november 2015. Urvalsprocessen kommer att ske löpande. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Waering på Sense Talents via e-post: susanne@sensetalents.se