Projektledare till avdelningen för Digital Kommunikation på ICA
Projektledare till avdelningen för Digital Kommunikation på ICA
ICA satsar stort på digitalt och vi behöver dig i vårt team. Hos oss får idéer flyga högt och vi har muskler på utvecklingssidan att matcha med. Hittills har det resulterat i appar som laddas ner av miljontals människor, årets matsajt 2015, en av Sveriges största facebookgrupper, betalning i butik via mobilen och smarta tjänster som digitala inköpslistor. Följ med oss framåt, uppåt! Tjänsten är placerad på ICA´s huvudkontor i Solna och du rapporterar till Chef Digital Kommunikation.
Ansvarsområden
Projektledarens huvuduppgift är att på uppdrag av Digital Strateg eller Chef Digital Kommunikation driva större och mindre projekt kopplat till de digitala kanalerna, framåt. Som Projektledare presenterar du idé, tidplan, resursbehov och budget som stödjer uppdragets/kanalens projekt- och effektmål. Vidare säkerställer du att berörda parter inom ICA involveras och förankrar projekten på relevant sätt med dessa delar av organisationen. Du har många kontaktytor och du ser till att förstudier, faktainsamling och analysarbete, som ligger till grund för ledning av det interna projektteamet och/eller briefer till externa konsulter och byråer, genomförs. Du ansvarar även för att utvecklade lösningar implementeras på bästa sätt i organisationen för att tillgodose förutsättningar för ökad försäljning och varumärkeskännedom. Du blir en del av ett härligt team som varje dag kavlar upp ärmarna för att skapa och utveckla innehåll i alla våra digitala kanaler – alltid med fokus på att förenkla och förgylla dagarna för våra användare och följare i sociala medier. På köpet får du möjligheten att jobba i och vid jättefrukter, bamsemjölkpaket och fågelholkar (vårt kontorslandskap är väldigt matigt) samt får tillgång till Sveriges godaste lunchmatsal. Ditt närmaste team består två konceptansvarig och en digital strateg.
Som person är du strukturerad, effektiv, orädd, kommunikativ, tydlig och har en mycket bra planeringsförmåga. Du har god känsla för form och copy och god förmåga att förmedla din idé på ett säljande sätt. Du leder Webdesignerns, Redaktörens och Interaktionsdesignerns arbete och du har djup förståelse för hur nya medier fungerar. En förutsättning för att trivas hos oss är ett starkt intresse för mat och retail.
Erfarenhet och kompetens
Tjänsten kräver att du har ca fem års erfarenhet från operativ digital projektledning på en webbyrå eller en digital avdelning och du har dokumenterad erfarenhet av lyckade projekt. Vi ser gärna att du har utbildning som webbredaktör, UX, webdesign eller interaktionsdesign. Vidare är det viktigt att du har god kunskap i HTML och vet hur SEO fungerar samt att du behärskar Office programmen, Photoshop och EPiServer.
Vi samarbetar med Sense Talents i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta Sarah Rudberg sarah@sensetalents.se - Varmt välkommen att skicka in ditt cv och ett personligt brev via länken nedan så snart som möjligt dock senast den 10 juli.