HR-Manager till Rahmqvist
HR-Manager till Rahmqvist
Om företaget
Under egna varumärken marknadsför vi våra specialprodukter, som i många fall är utvecklade av oss själva med syftet att erbjuda våra kunder en bättre och effektivare arbetsmiljö genom att fylla funktioner som inte finns på marknaden. Vi leder snarare än följer. Vi skapar snarare än kopierar och vi strävar alltid efter att bli bättre, effektivare och är inte rädda för förändring. I dagsläget är vi omkring 400 medarbetare spridda från Storbritannien i väst till Hong Kong i Öst. Vår huvudsakliga marknad är Sverige, Norden, Storbritannien och andra delar av Europa. Huvudkontoret ligger i Stockholm och här skapas merparten av marknadsmaterial, strategier, koncept och sedan sprids det vidare ut i organisationen internationellt.
Om tjänsten
Som HR-manager ansvarar du för att strukturera och effektivisera HR-processer. Du kommer även behöva vara behjälplig i löneberedning, löneadministration inklusive reseräkningar, tidsrapportering, utläggsredovisning, friskvård och semester samt förse ekonomiavdelning med underlag och ekonomiska sammanställningar inför arbetsgivardeklarationer, årsredovisningar etc.
Som HR-manager ingår det även att arbeta med strategiska frågor som rekrytering, medarbetarundersökningar, sjukfrånvaro och försäkringar samt med utbildning av säljkåren och cheferna ute i verksamheten. Vidare har du hand om att administrera och arkivera kontrakt, säkerställa att information finns tillgänglig för alla medarbetare, uppdatera intranätet med HR-relaterad information och stötta cheferna i HR-frågor ute i verksamheten. Det är även HR Managern som måste vara uppdaterad kring bolagets förmåner, pensions- och försäkringsvillkor samt säkerställa kontinuerlig kompetensutveckling inom löne- och HR-administration.
Vi söker dig som är utbildad inom personal och HR, även meriterande om du har erfarenhet från viss lönehantering. Ett intresse för system och tekniska hjälpmedel är viktigt då bolaget är inne i en IT-intensiv fas med stora systemförändringar. Du har god kompetens inom Excel och det är en fördel om du har arbetat med Hogia lön samt har erfarenhet av rekryteringssystem tex Easycruit/lumesse.
Som person är du noggrann, driven och strukturerad. Du har god förmåga att analysera och arbeta med siffror och uträkningar och är intresserad av HR-frågor. Det är av största vikt att du själv kan ta beslut och driva HR frågor då du är den enda på bolaget med denna kompetens. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter en professionell och affärsmässig attityd. Vi söker en ansvarsfull och självständig person med stort eget driv och hög social kompetens. Denna roll är en mycket central servicefunktion varför du behöver tycka om att hantera relationer på olika nivåer i organisationen samt ha en positiv och framåtlutad inställning med hög servicegrad. Att hantera lön ställer inte bara höga krav på integritet, utan bygger också på att hantera oförutsedda händelser, stress och att visa ett stort engagemang och lojalitet i det du gör. Detta är ett föräldravikariat om minst ett år, individuell lönesättning.
Uppdraget är ett vikariat om ca 1 år med start snarast möjligt
Huvudkontoret är beläget på Lidingö.
www.rahmqvist.com
Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt då urvalsprocessen kommer att ske löpande dock senast den 27 mars. Vi samarbetar med Sense Talents i denna process. För mer information om tjänsten kontakta Sense Talents, Annika Grundfors Tel 070-836 58 53 e-post: annika@sensetalents.se eller Susanne Waering Tel 070-794 91 60 e-post: susanne@sensetalents.se