VD-assistent/Kontorsansvarig till Ambea
VD-assistent/Kontorsansvarig till Ambea
Ambea är Nordens ledande företagsgrupp inom vård och omsorg. Vi ger dagligen stöd inom äldreomsorg, funktionsnedsättning, missbruk, psykiatri samt individ- och familjeomsorg i drygt 300 verksamheter över hela Sverige. Tillsammans med över 11.000 experter på omsorg i våra dotterbolag Vardaga och Nytida har vi en stor uppgift: att bidra till att lösa välfärdsutmaningen. I företagsgruppen ingår även en sektor för bemanning inom hälso- och sjukvård.
Är du vår nästa VD-assistent/Kontorsansvarig? Vi söker dig som vill vara en god förebild för Ambea och som trivs i en professionell och serviceinriktad roll där du underlättar för VD och ledningsgrupp samt bidrar till en väl fungerande och inbjudande kontorsservice.
Arbetsbeskrivning: Som VD-assistent arbetar du nära VD och fungerar som ett naturligt kontaktfilter och dörröppnare för honom samt övrig ledningsgrupp. Arbetet innebär kalenderhantering, sköta mötesbokningar och tidrapportering, fakturaattestering och kvittohantering. Du medverkar vid ledningsgruppsmöten där du för protokoll och följer upp på action points, planerar och sköter logistik inför övriga möten samt styrelsemöten. Rollen innefattar även fakturaattestering och kvittohantering.
I rollen som Kontorsansvarig har du ytterst ansvar för allt som rör kontoret inklusive medarbetare i reception och kontorsservice. Du hanterar kontakter med hyresvärd och leverantörer samt ansvarar för drift och underhåll av kontoret. Du och ditt team är den naturliga kontaktpunkten för en väl fungerande kontorsassistans.
Personliga egenskaper: Tjänsten ställer krav på hög kvalitet och servicenivå samt en god struktur med ordning och reda. Vidare krävs ett naturligt ledarskap med vana att coacha och leda andra, ett intresse för människor samt en positiv och tillgänglig attityd. Du har en förmåga att lösa situationer när de uppstår och är van att arbeta under förändring och utveckling. Som person är du trygg i dig själv, omtänksam och har ett gott eget omdöme, hög integritet och en ”can do” attityd.
Tidigare erfarenhet och kompetenskrav: Vi tror att du har arbetat i en liknande roll tidigare, med höga krav på kvalitet och service, där arbetsuppgifter och tempo varierar och där du självständigt behöver prioritera och agera. Du har god datakunskap, kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och engelska samt har tidigare ledarskapserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personlighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt våren 2015.
Stämmer du in på ovanstående beskrivning är du varmt välkommen med din ansökan och CV genom nedanstående länk snarast möjligt, dock senast den 27 mars 2015. Urvalsprocessen kommer att ske löpande. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Waering på Sense Talents via e-post: susanne@sensetalents.se.