Content Manager/Digital koordinator till apotekskedja
Content Manager/Digital koordinator till apotekskedja
Huvudsakliga ansvarsområden
Som Content Manager/Digital koordinator är det din uppgift att driva aktiviteter och skapa innehåll till sociala medier. Du ansvarar för de dagliga digitala aktiviteterna på en marknadsavdelning såsom uppdatera hemsida, facebooksida och instagram. Det är även din uppgift att uppdatera startsidan, sortimentsidor, klubbsidor etc med puffar och aktuella erbjudanden. Vidare skriver du nyhetsbrev, administrerar bloggar samt gör månatliga rapporter över trafik på webb och sociala medier i Google Analytics. Du ingår i marknadsavdelningen och rapporterar till Marknadschef.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av en roll med liknande uppgifter. Du har mycket god språklig förmåga och är van att skriva kommersiell copy. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper inom CMS, enklare html, bildhantering och Photoshop. Vidare bör du ha erfarenhet av Google Analytics, APSIS eller liknande.
Det är viktigt att du är van att arbeta självständigt, är organiserad och strukturerad då arbetet kräver att du kan arbeta med flera projekt parallellt. Som person är du lösningsorienterad, proaktiv, positiv och en lagspelare. Du har en mycket god social förmåga och gott om energi. Du är prestigelös och vill arbeta i ett företag i med höga ambitioner.
Denna tjänst är ett konsultuppdrag om ca 3-4 månader på 80% av en heltidstjänst.
Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Varmt välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt. Urvalsprocess och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information om tjänsten kontakta Sense Talents, Annika Grundfors via mejl annika@sensetalents.se el telefon 070-836 58 53