PR-chef som finurligt får ännu fler att gilla Arla!
PR-chef som finurligt får ännu fler att gilla Arla!
Bondeägda Arla är marknadsledare på den svenska mejerimarknaden och allmänhetens intresse för oss är stort. Omvärldens engagemang rör allt ifrån våra produkter och Arlas arbete med matinspiration till hur vi som företag agerar och utvecklas. Vi har stort fokus på att skapa långsiktiga relationer med konsumenter, opinionsbildare och våra ägare – Arlabönderna – och därmed stärka vår redan starka image.
Vi söker nu dig som vill fortsätta att utveckla Arlas relation med konsumenterna för att ge affärsnytta. Jobbet som PR-chef passar dig som vet hur man lyckas fånga konsumenternas gillande och skapa förtroende på en marknad med tuff konkurrens. Du får en viktig roll i kommunikationsarbetet, både proaktivt och reaktivt, i samarbete med dina kollegor på Arlas kommunikationsavdelning i Stockholm.
Kommunikation som ger matglädje och är av samhällsintresseArla Sveriges kommunikationsavdelning ska driva, stödja och utveckla kommunikation som stödjer våra affärsmål och bygger vår image. Vår avdelning består av cirka tio personer som arbetar inom områdena sponsring, Arla Forum (konsumentkontakt), digitala medier, sociala medier, mjölkbaksidor (paneler), medierelationer, medarbetar- och ägarkommunikation. Vi arbetar delvis i en matrisorganisation nära våra kommunikationskollegor i Danmark, Finland, Tyskland och Storbritannien och strävar efter att jobba proaktivt och skapa synergier över hela koncernen. Vi har ofta ett högt tempo och arbetet ställer krav på helhetssyn. Frågorna är ofta av stort samhällsintresse och vårt kommunikationsarbete rör allt från inspiration och matglädje till mjölkböndernas betalning och mjölkproduktionens klimatpåverkan. I din roll som ansvarig för PR-arbetet kommer du att arbeta såväl strategiskt och taktiskt som operativt. Du utvecklar och driver PR-arbetet i samarbete med varumärkes- och produktansvariga och integrerar arbetet med andra kommunikationskanaler, inte minst sociala och digitala. Du har koll på marknadstrender och utvecklar PR-koncept och kategorikommunikation. Du leder både större och mindre projekt och är en självklar lagspelare i både medierelationer och kriskommunikation.
Helhetstänk och bred erfarenhet av PR-arbeteDu har minst kandidatexamen med inriktning mot marknadsföring, kommunikation, media eller journalistik och du har flera års erfarenhet av PR-arbete. Både som PR-konsult och från en liknande roll i företag med snabbrörliga konsumentvaror. Du berikar Arla med din förmåga att trendspana och ditt starka nätverk inom PR- och mediebranschen. Du kan både engelska och svenska flytande i tal och skrift. I det dagliga arbetet är du drivande och agerar snabbt vid tillfällen som ger PR-möjligheter, samtidigt som du har ett helhetstänk och förståelse för integrerad kommunikation. Du är öppen, nyfiken och social. Dessutom tycker du om att samarbeta, dela kunskap och tillsammans med dina kollegor nå uppsatta mål, stora som små. Du är kreativ, har koll på trender och är en strukturerad och driven projektledare.
Ansökan och kontaktI denna rekrytering samarbetar vi med Sense Talents. För mer information om tjänsten, kontakta Annika Grundfors på 070-836 58 53 eller annika@sensetalents.se. Vi vill ha din ansökan senast 2013-05-13.