Insight och Research Director till Starcom
Insight och Research Director till Starcom
Att kunna skapa en djup förståelse för konsumenternas beteendemönster är avgörande för att vi ska kunna rekommendera effektiva lösningar till våra kunder. Därtill måste vi ha mycket god kunskap om hur medier samverkar för att kunna följa konsumenterna från intresse till köp. Det mönstret är under standing förändring och det kräver att vi hela tiden utvecklar både våra metoder och verktyg.
I rollen som Insight och Research Director fungerar du som chef för en fundamental del av Starcoms erbjudande. Du är ansvarig för att skapa, utveckla och leverera värdefulla insikter som ligger till grund för allt arbete som görs för Starcoms kunder. Både vad gäller traditionell research som varumärkestrackningar, kampanjuppföljningar, målgruppsanalyser och även mer proaktiva aktiviteter. Du kommer att leda en avdelning om fem till åtta personer.
I dina huvudsakliga ansvarsområden ingår att utveckla avdelningens erbjudande i linje med Starcoms vision och rådande förutsättningar. Du effektiviserar arbetsprocesser för avdelningen och du är kontaktperson för kunden i vissa uppdrag. Du säkerställer avdelningens delaktighet och leveranser i pitch-arbete och du bidrar aktivt i ledningsgruppsarbetet för Starcom Sweden.
Du förstår kundens marknad och målgrupp och du rådger och utformar strategier samt rekommendationer inom kommunikation och media. Du ansvarar för målgrupps- och konkurrentanalyser och du ansvarar för och genomför analyser av mediemarknaden. Du är huvudsaklig kontaktperson mot nätverket kring insight och research. Du håller presentationer och kundutbildningar inom området och du ansvarar för att utveckla teamets kunskap och prestationsförmåga. Du arbetar aktivt för att skapa merförsäljning och nya affärsmöjligheter. Rollen är mycket strategisk och du kommer även att vara involverad i att ta fram varumärkesstrategier, kommunikationsstrategier och kreativa briefer till våra kunder och samarbetspartners.
Du brinner för varumärkes-, kommunikations- och marknadsföringsfrågor och du förstår medias roll i kommunikationsprocessen. Du har stor förståelse för konsumentbeteenden och håller dig ständigt uppdaterad om vad som händer i reklam och mediabranschen. Du har erfarenhet av och förståelse för marknadsundersökningar och våra vanligaste mätningar. Du förstår analysverktygen Sesame och RM samt har en förmåga att visualisera och presentera underlag som många gånger består av mycket data och information. Din engelska är mycket god.
Som person är du inspirerande, lösningsorienterad, nyfiken, resultatorienterad, proaktiv analytisk, strukturerad, lyhörd och du är en utmärkt kommunikatör och ledare.
Vi samarbetar med Sense Talents i denna rekrytering. Välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande Du söker tjänsten via länken nedan. Vi gör urvalsprocessen löpande. För mer information kontakta Sense Talents, Lotta Köhler Tel 08-522 191 68 e-post lotta@senserekrytering.se