Nordic eBusiness Development Manager
Greenpeace arbetar aktivt för en frisk, välmående planet både för oss och kommande generationer. Vi är en oberoende miljöorganisation som inte tar emot pengar från staten eller näringslivet. Därför söker vi dig som inser vikten av en engagerad allmänhet och tror på Greenpeaces vision om en friskare planet.
Nordic eBusiness Development Manager
Nordic eBusiness Development Manager
Vill du vara med och skapa en hållbar framtid tillsammans med oss? Som Nordic eBusiness Development Manager kommer du att ingå i vårt växande och dynamiska nordiska digitalteam. Du kommer att leda det digitala insamlingsarbetet i Sverige i ett nära samarbete med kollegor från olika avdelningar inom hela Greenpeace.
Vår eBusiness-utvecklare kommer att vara föräldraledig och vi söker därför dig som vill arbeta med oss från den 1 mars 2013 till 1 februari 2014 på Greenpeace Stockholmskontor som Nordic eBusiness Development Manager.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara ansvarig för att leda SEO-arbetet i Norden för att säkerställa ökad närvaro och påverkan i den digitala sfären. Du kommer att arbeta med det digitala- och insamlingsteamet och kommer att vara ansvarig för att driva och utveckla digitala insamlingskampanjer i Sverige för att nå förväntade kvartala insamlings- och mobiliseringsmål.
KRAVPROFIL
Erfarenhet:
- Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av digital marknadsföring/insamling, och erfarenhet av att bygga upp och ansvara för program med resultatkrav Insamlingserfarenhet är meriterande
- Dokumenterad erfarenhet av att leda, testa och implementera Google Analytics och Tracking
- Dokumenterad erfarenhet av att leda och implementera strategiska och taktiska SEO-satsningar
- Kunna starta, driva, analysera och utvärdera digitala marknadskampanjer och har vana av samarbete med externa partners
- Kunna utveckla arbetet med prospects/ leads via digitala kanaler, inkl sociala medier
- Erfarenhet av kreativ och kommunikativ onlinekommunikation och kan tänka målgruppsanpassat och variera språket efter detta
Personliga egenskaper:
- Utmärkt kommunikations- och problemlösningsförmåga
- Analytisk förmåga
- Arbeta självständigt mot uppsatta mål
- Förmåga att samordna och arbeta i projektgrupp
- Resultatorienterad och har jobbat med ROI och andra nyckeltal
- Flytande svenska, skriftlig såväl som muntlig, samt mycket goda kunskaper i engelska. Ytterligare ett nordiskt språk är meriterande
Kvalifikationer:
- Relevant utbildning med inriktning marknadsföring/digitala medier, Systemvetare eller annan likvärdig utbildning
- Intresse för miljöorganisationer och Greenpeace arbete
Övrigt:
- Möjlighet till resor i Norden
- Förståelse för Google Grants
- Förståelse av den mobila marknaden
- Förståelse av SMS-marknaden
- Förståelse för PPC- och PPL-marknader
Är du intresserad?
Ansöker gör du genom att skicka ditt CV och personligtbrev via länken: http://www.staffrec.se/viewad.php?id=38115&source=eBDM
Kontaktpersoner för tjänsten:
- Alexander Alsuhairi, Insamlingschef: alexander.alsuhairi@greenpeace.org
- Shirley Johansson, Ansvarig Digital team: shirley.johansson@greenpeace.org
- Linda Lavér, HR ansvarig: linda.laver@greenpeace.org
- Sofia von Post, Facklig representant: sofia.von.post@greenpeace.org
Sista dag att ansöka:
Vi vill ha din ansökan snarast möjligt dock senast 2013-02-13.
Adress:
Greenpeace Norden
Rosenlundsgatan 29B
Box 151 64
104 65 Stockholm
www.greenpeace.se