Allround Ekonomiassistent till Ekonomiföretaget Baehring Dahl i Helsingborg
Ekonomiföretaget Baehring Dahl AB är ett via FAR auktoriserat Redovisningsföretag. Våra Redovisningskonsulter utför tjänster inom Ekonomisk konsultation, Redovisning, Bokföring, Bokslut, Deklaration, Löne- samt företagsadministration. Läs mer om oss på vår hemsida www.ekonomiforetaget.se
Allround Ekonomiassistent till Ekonomiföretaget Baehring Dahl i Helsingborg
Trivs du i en roll där du får arbeta tillsammans med ett kunnigt team av kollegor och där du får möjligheten att ta stort eget ansvar?
Vi söker en allround och strukturerad Ekonomiassistent till vårt trevliga team och kontor på Berga Allé i Helsingborg. Vårt team av Redovisnings- och lönekonsulter erbjuder sedan 1992 Ekonomitjänster inom Redovisning, Löne- och Personaladministration samt Företagsadministration. Våra kunder, som finns både inom och utanför Sverige, har ett långvarigt samarbete med oss och är verksamma inom ett flertal branscher av skiftande karaktär och inriktning.
Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds ett omväxlande arbete som Ekonomiassistent med goda utvecklingsmöjligheter på en auktoriserad redovisningsbyrå där vi hjälps åt att lösa vardagens och våra kunders utmaningar som bland annat omfattar:
- Leverantörs- och kundreskontra
- Kontering och registrering av verifikationer
- Avstämningar av konton och reskontror
- Bistå vid period- och årsbokslut
- Andra förekommande arbetsuppgifter
För rätt person erbjuder vi en varierande och spännande tjänst som Ekonomiassistent fylld av dagliga utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig kompetensutveckling via vårt individuella utvecklingsprogram. Detta på en auktoriserad och framgångsrik redovisningsbyrå. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla. Hos oss kommer du att trivas!
Din bakgrund
Du har god kunskap om och erfarenhet av svensk löpande redovisning. Vi tror att du har ett genuint intresse för ekonomi och redovisning samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett svenskt bolag.
I grunden tror vi att du är gymnasieekonom, YH- eller KY-utbildad inom ekonomi. Du kan också ha några års relevant erfarenhet inom ekonomiområdet utan en formell utbildning.
Du är en van användare av Officepaketet samt har tidigare erfarenhet och vana av att arbeta i olika ekonomiprogram som till exempel Visma, Fortnox eller Hogia.
Du är en positiv, strukturerad, noggrann och flexibel person. Du arbetar gärna självständigt och trivs med att ta eget ansvar. Du är även en bra lagspelare och har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina kollegor och våra kunder.
Du har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har körkort för bil.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 14 augusti, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.