Logistik- och Inköpsansvarig till Movement
Logistik- och Inköpsansvarig till Movement
Movement Business Partner AB är en säljpartner som utvecklar och driver försäljning inom dagligvaruhandeln och servicehandeln. Movement Business Partner erbjuder alltifrån några byggstenar till en komplett helhetslösning och är ett av Sveriges större sälj- och importföretag för snabbrörliga konsumentvaror. I portföljen finns välkända produkter och varumärken från ledande svenska och internationella leverantörer som till största del säljs till ICA, COOP, Axfood etc. Movement Business Partner ingår i Movement Group tillsammans med Movement Sales Partner AB, och totalt har bolagen 135 medarbetare.
Vi söker nu Logistik- och Inköpsansvarig till Movements kontor i Malmö
Vår logistik- och inköpsansvarige går i pension under hösten och vi söker nu hans efterträdare.
I rollen ansvarar du övergripande för att vi håller en god leveransnivå till våra kunder på ett kostnadseffektivt sätt. Du håller i alla leverantörskontakter och kundkontakter kopplat till inköps- resp orderflödet och har ett nära samarbete med vår distributörspartner och speditörer.
Arbetsuppgifter inom Inköp, Logistik och Controlling:
- Administrera kundorder, främst via EDI men även vissa manuella order
- Vara delaktig i förhandlingar med speditörer, distributörspartner och underleverantörer kopplat till logistikfunktionen
- Ansvara för EDI-flödena
- Registervård - lägga upp artiklar och rabattsatser per kund
- Kvalitetssäkra och skicka korrekt artikelinformation till kund
- Göra regelbundna lageravstämningar
- Reklamationshantering
- Inköpsberäkning och prognosticering
- Avrop av varor
- Fördelning och kontering av inköps- och logistikkostnader
- Transport och- lageroptimering
- Myndighetsrapportering
- Skapa produktkalkyler inklusive marginalberäkningar och uppföljningar
- Göra analyser av nyckeltal inom affärs- och logistikverksamheten
- Du ingår i ekonomi- och administrationsavdelningen (6 personer) och avlastar förekommande arbetsuppgifter där vid behov
Vi söker dig som är driven och tar stort ägarskap för dina arbetsområden. Du får möjlighet att skapa och utveckla processer och rutiner inom dina ansvarsområden, och det är viktigt att du brinner för detta. Du har en hög serviceinriktning både internt och externt, är prestigelös och flexibel. Du är analytisk och orienterad kring att hitta lösningar och förbättringar i stort och smått.
Du har erfarenhet av och har tillägnat dig goda kunskaper inom inköp, logistik och orderhantering.
Du har goda kunskaper i engelska (tal och skrift). Förståelse för och erfarenhet av dagligvaruhandeln och FMCG är meriterande men inget krav. Du är en avancerad användare av Excel, och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Vi erbjuder dig…
en intressant tjänst - som kommer att kunna utformas lite efter rätt person - i ett expansivt företag i ständig utveckling! Movement Group har en stark och varm företagskultur och präglas av hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med rapportering till Ekonomichef, och ingår i ett team om sex personer. Tillträde snarast.
Ansökan och Upplysningar
Du ansöker med CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan senast den 21 september!
Vi kommer att gå igenom ansökningar och köra intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor kring tjänsten kontakta Ekonomichef Emma Trygg, tel 070-470 00 11 eller via mail: emma.trygg@movementgroup.se
Notera att vi inte tar emot ansökningar via post eller e-mail, och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.
ANSÖKAN
Ansök snabbt genom att fylla i din e-post nedan och välj fortsätt.Det går inte längre att söka denna tjänst då ansökningstiden har gått ut!